Absolvent 2. stupňa vysokoškolského štúdia učiteľstva matematiky v kombinácii v tudijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy je spôsobilý na výkon povolania kvalifikovaného učiteľa aprobačných predmetov jeho špecializácie na úrovni nižšieho a vyššieho sekundárneho vzdelávania. V zmysle Zákona č. 138/2019 Z.z. §28 ide o zaradenie do kariérového stupňa začínajúci pedagogický zamestnanec, ktorý má rozsiahle vedomosti a skúsenosti z oblasti vyučovania. Ovláda rozšírený obsah disciplín svojej špecializácie, ako aj obsah viacerých psychologických a pedagogických disciplín. Pedagogickú spôsobilosť získava v rámci prípravy pri absolvovaní predmetov pedagogicko-psychologického základu, všeobecnej a odborovej didaktiky príslušných aprobačných predmetov a počas súvislej pedagogickej praxe v každom ročníku 2. stupňa vysokoškolského štúdia v celkovom rozsahu minimálne 10 týždňov pod dohľadom erudovaných odborníkov z praxe. Zvláda samostatné plánovanie a projektovanie výučby v školskej triede, jej realizáciu a reflexiu v profilových vzdelávacích oblastiach.
Magisterský študijný program je prirodzeným pokračovaním rovnomenného bakalárskeho programu, jeho cieľom je príprava plne kvalifikovaného učiteľa matematiky pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie. Kým bakalársky stupeň štúdia sa sústreďuje na matematický obsah, magisterský študijný program kladie dôraz na didaktickú stránku prípravy učiteľa matematiky. Absolvent je oboznámený s didaktickým systémom učiva matematiky, s jej širšími kultúrno-historickými súvislosťami, má základné pedagogické a psychologické poznatky potrebné k porozumeniu psychologických aspektov vyučovania, pozná moderné didaktické metódy, dokáže pripravovať, realizovať a hodnotiť vzdelávaciu činnosť a vhodne využívať digitálne technológie, samostatne projektovať a realizovať výučbu matematiky na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania a adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy. Okrem toho môže absolvent vykonávať povolanie metodika pre výučbu konkrétnych predmetov a predmetových skupín, pracovníka štátnej správy pre oblasť výchovy a vzdelávania na základných a stredných školách. Môže však aj pokračovať v treťom stupni vysokoškolského štúdia.
Konverzný magisterský študijný program je určený študentom, ktorí absolvovali bakalárske štúdium v študijných odboroch matematika, fyzika alebo informatika. Jeho ciele sú totožné s cieľmi nekonverzného magisterského programu učiteľstvo matematiky v kombinácii: príprava plne kvalifikovaného učiteľa matematiky pre nižšie a vyššie sekundárne vzdelávanie. Študijný program kladie dôraz na didaktickú stránku prípravy učiteľa matematiky. Absolvent je oboznámený s didaktickým systémom učiva matematiky, s jej širšími kultúrno-historickými súvislosťami, má základné pedagogické a psychologické poznatky potrebné k porozumeniu psychologických aspektov vyučovania, pozná moderné didaktické metódy, dokáže pripravovať, realizovať a hodnotiť vzdelávaciu činnosť a vhodne využívať digitálne technológie, samostatne projektovať a realizovať výučbu matematiky na úrovni nižšieho i vyššieho sekundárneho vzdelávania a adaptovať vzdelávacie programy na konkrétne podmienky žiakov, školskej triedy a typu školy.