Počítačová grafika a geometria
Magisterský študijný program
Študijný odbor: | Matematika |
Forma štúdia: | denná |
Štandardná dĺžka štúdia: | 2 roky |
Garant: | |
Nadväzuje na študijné programy: | bakalársky študijný program Matematika |
Charakteristika študijného programu
Študijný program sa zameriava na moderné metódy spracovania dát pomocou postupov počítačovej vizualizácie. V širšom základe sa študujú geometrické štruktúry uplatnené pre algoritmy počítačovej geometrie a grafiky.
Čo vás čaká v študijnom programe?
V rámci povinných predmetov získajú poslucháči ucelené vedomosti z viacerých oblastí matematiky, súvisiacich s geometriou. V rovnakej miere získajú poslucháči teoretické i praktické vedomosti a zručnosti v modelovaní geometrických útvarov, tvorby obrazov scén a ich animácie a z počítačového videnia. Každý z uvedených smerov vrátane aplikácií si študenti môžu individuálne prehĺbiť a rozšíriť vhodne volenými povinne voliteľnými a výberovými predmetmi študijného programu a voľbou témy diplomovej práce. Naši vyučujúci vyvíjajú nepretržitú medzinárodne akceptovanú výskumnú činnosť v problematike študijného programu v takej miere, aby najtalentovanejší študenti už počas štúdia aktívnou účasťou mohli získať nové poznatky, ktoré akceptuje medzinárodná vedecká komunita.
Záverečné práce
Predmetom diplomovej práce je riešenie zadaného problému z geometrického modelovania, počítačovej grafiky alebo počítačového videnia, alebo analýza, návrh riešenia a implementácia riešenia problému aplikačného charakteru.
Príklady úspešných záverečných prác našich študentov:
- Refining Procedures on Mesh via Algebraic Fitting (Tibor Stanko, 2014)
- Scalable Multifunctional Indoor Scanning System (Tomáš Kovačovský, 2012)
- Real-time Lighting Effects using Deferred Shading (Michal Ferko, 2012)
- Rozmiestňovanie geometrických útvarov v diskrétnej rovine (Radovan Mikuš, 2000)
Uplatnenie absolventov
Absolvent v študijnom programe Počítačová grafika a geometria rozumie do hĺbky študovaným teóriám, metódam a postupom matematiky a informatiky a je schopný samostatne a tvorivo ich používať a rozvíjať. Na tomto základe je schopný používať a rozvíjať metódy a výpočtové postupy na tvorbu a analýzu matematických a najmä geometrických modelov a simulácií rozličnej povahy. Absolvent je teoreticky i prakticky pripravený tak, aby mohol odborne pracovať pri príprave rozsiahlych programových produktov zo všetkých oblastí grafických aplikácií, pôsobiť ako výskumný pracovník v rôznych zariadeniach základného a aplikovaného výskumu, pôsobiť ako asistent na rôznych typoch vysokých škôl vo výučbe matematiky, obzvlášť so zameraním na geometrické a grafické disciplíny, študovať v treťom stupni vysokoškolského vzdelávania v študijnom programe študijného odboru Geometria a topológia, resp. v programoch príbuzných študijných odborov, najmä Informatika.
Príklady profesií podľa nadobudnutej spôsobilosti:
- Programátor-analytik v rôznych oblastiach spoločenskej praxe, v ktorých sa významným spôsobom využíva počítačová grafika, najmä interaktívna, na pozíciách vyžadujúcich hlbokú znalosť princípov tvorby realistických obrazov a animácií. Ide napríklad o oblasť kinematografie, reklamy, zábavného priemyslu (počítačové hry) a tvorby graficky zložitých webovských stránok.
- Výskumný a vývojový pracovník v oblastiach, v ktorých významnú úlohu zohrávajú zložité aplikácie geometrie a počítačovej grafiky, ako je napríklad
- modelovanie rovinných a priestorových objektov ľubovoľného tvaru (v odevníctve, v obuvníctve, v strojárstve a inde),
- rekonštrukcia trojrozmerných objektov z ich dvojrozmerných obrazov,
- rekonštrukcia trojrozmerných objektov z diskrétnych dát (v medicíne, v kartografii a inde),
- vizualizácia zložitých, najmä mnohorozmerných dát.