Príprava študentov učiteľstva matematiky v kombinácii v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy v rámci 1. stupňa vysokoškolského štúdia je základným predpokladom pre pokračovanie v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského štúdia v príslušnom študijnom odbore a programe a pre získanie plnej kvalifikácie na vykonávanie profesie učiteľa. V rámci študijného programu ide o štúdium kombinácie dvoch disciplín. Základnou úlohou tohto študijného programu je zabezpečiť kvalitnú prípravu učiteľov matematiky pre základné a stredné školy. Absolvent má základné teoretické poznatky z psychológie a z pedagogiky, ovláda v primeranej miere obsah disciplín matematiky, ktoré tvoria nadstavbu nad učivom matematiky základnej a strednej školy (algebra, geometria, matematická analýza a kombinatorika, pravdepodobnosť a matematická štatistika) a prácu s informačnými a komunikačnými technológiami. Je tak pripravený na nadväzujúce štúdium v druhom stupni, ktoré mu dá plnú kvalifikáciu na vyučovanie matematiky.
Absolvent bakalárskeho študijného programu si prehĺbi a rozšíri znalosti školskej matematiky a vybraných častí matematických disciplín tvoriacich nadstavbu školskej matematiky. Nosnými – povinnými – predmetmi študijného programu sú preto základy matematickej analýzy, algebry, geometrie a kombinatoriky, pravdepodobnosti a matematickej štatistiky. Na prehĺbenie a rozšírenie vedomostí zo školskej matematiky sú zamerané výberové predmety.
Absolventi 1. stupňa vysokoškolského štúdia (Bc.) v študijnom programe učiteľstvo matematiky v kombinácii sú spôsobilí vykonávať profesiu pedagogického asistenta, asistenta učiteľa alebo zatiaľ nekvalifikovaného učiteľa na úrovni sekundárneho vzdelávania (podľa platnej legislatívy) a pracovať v školských a mimoškolských zariadeniach ako podporný a pomocný personál, eventuálne ako animátori. Disponujú poznatkami a skúsenosťami o výchove a vzdelávaní z oblasti rôznych pedagogických a psychologických disciplín explicitne súvisiacich s výkonom učiteľského povolania (vývinová a edukačná psychológia, teória výchovy, všeobecná didaktika, školský manažment), dokážu ich uvádzať do širšieho kontextu, prepájať a aplikovať ich i v samotnej praxi pod vedením skúsených odborníkov, cvičných učiteľov. Rozumejú súvislostiam medzi teóriou výchovy a vyučovania a pedagogickou praxou. Nadobudnú zručnosti v rámci využívania digitálnych technológií vo vyučovacom procese i s ich aplikáciou vo vyučovaní matematiky. Počas bakalárskeho štúdia sa so zreteľom na budúce povolanie a obsah vzdelávania vyprofilovali rovnomerne v troch oblastiach. Ich poznatková základňa zahŕňa základy všetkých disciplín príslušných dvoch profilových vzdelávacích oblastí, či špecializácií a pedagogicko-psychologických disciplín.