Študent v študijnom programe učiteľstvo v kombinácii s fyzikou v študijnom odbore 38. Učiteľstvo a pedagogické vedy nadobudne počas svojho trojročného bakalárskeho štúdia primerané vedomosti z problematiky edukačných vied a spoločenských a legislatívnych súvislostí výchovy a vzdelávania, základy psychologickej gramotnosti učiteľa a rozvinie svoje digitálne zručnosti, spojené s účinným, efektívnym a primeraným využívaním technológií vo vzdelávaní. Príprava študentov učiteľstva fyziky v kombinácii v študijnom odbore 38 Učiteľstvo a pedagogické vedy v rámci 1. stupňa vysokoškolského štúdia je základným predpokladom pre pokračovanie v štúdiu na 2. stupni vysokoškolského štúdia v príslušnom študijnom odbore a programe a pre získanie plnej kvalifikácie na vykonávanie profesie učiteľa. Podprogram učiteľstvo fyziky je pripravený na základe poznania súčasných, vo svete uznávaných prístupov. Povinné predmety sú koncipované v duchu transformačného prístupu k príprave budúceho učiteľa. V tomto prístupe patrí medzi ťažiskové didaktický systém učiva, čo je syntetizovaná oblasť poznatkov učiteľa fyziky. Základný vysokoškolský kurz fyziky obsahuje aj témy súvisiace s vyučovaním fyziky na základnej a strednej škole a zároveň základný kurz didaktiky fyziky obsahuje aj témy nad rámec cieľových požiadaviek pre maturantov z fyziky. Absolvent disponuje poznatkami a skúsenosťami o výchove, vzdelávaní všeobecne a fyzikálnom vzdelávaní z pedagogických a psychologických disciplín explicitne súvisiacich s výkonom učiteľského povolania (vývinová a edukačná psychológia, teória výchovy, všeobecná didaktika, školský manažment), z bakalárskeho kurzu fyziky pre učiteľov, dokáže ich uvádzať do širšieho kontextu, prepájať a aplikovať ich pod vedením skúsených odborníkov, cvičných učiteľov. Rozumie súvislostiam medzi teóriou vyučovania a pedagogickou praxou. Má zručnosti s využívaním digitálnych technológií vo vyučovacom procese všeobecne, i vo vyučovaní fyziky. Podobne je rozvinutý i v druhej predmetovej aprobácii.