Veda
V novembri 2014 predložila Akademická rankingová a ratingová agentúra ARRA desiate hodnotenie fakúlt slovenských vysokých škôl, ktoré sa opäť opieralo o verejne dostupné a overiteľné údaje o vzdelávaní a výskume jednotlivých fakúlt na Slovensku. Z hľadiska našej fakulty môžeme s radosťou konštatovať, že v skupine fakúlt prírodovedného zamerania je na prvej pozícii opäť naša fakulta s výrazným odstupom pred Prírodovedeckou fakultou UPJŠ a Prírodovedeckou fakultou UK. Naša fakulta si oproti minulému roku ešte zvýšila náskok na prvom mieste – všetky kritériá už dlhodobo dosahujú veľmi vysokú úroveň, ale tento rok ich plnenie ešte dokázala zvýšiť, fakulta jednoznačne dominovala vo všetkých ukazovateľoch vedy (veda a výskum, doktorandi a grantová úspešnosť). Výsledky tohoto hodnotenia potvrdzujú, že FMFI UK patrí stále k najkvalitnejším vedeckovýskumným inštitúciám nielen v rámci Univerzity Komenského v Bratislave, ale aj v rámci celého Slovenska.
Nosné smery vedecko-výskumnej činnosti
Matematika
- Aplikácie kvalitatívnych a kvantitatívnych metód matematiky a štatistiky v prírodných, technických a ekonomických vedách
- Algebraické a geometrické štruktúry a diskrétna matematika
- Metódy matematickej analýzy a ich aplikácie v dynamických systémoch
Fyzika
- Fyzikálne mechanizmy procesov v živých systémoch a ich využitie v biomedicíne a biotechnológiách
- Nanotechnológie, materiály a nové technológie
- Fyzika polí, subatomárnych častíc, jadrových procesov a ich aplikácie
- Fyzikálne mechanizmy procesov v environmentálnom systéme a ich využitie na predikciu jeho variácií
Informatika
- Zákony spracovania informácií a ich aplikácie pre nové informačné a komunikačné technológie.
- Metódy a nástroje informatiky pre podporu znalostnej spoločnosti
Výsledky, prednášky a publikácie
Unikátny senzor vodíka z FMFI UK21. 05. 2015
Skupina prof. Plecenika z Katedry experimentálnej fyziky vyvinula unikátny senzor vodíka, využiteľný napríklad v automobilovom priemysle. Štúdia bola...
O CERNe na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK25. 03. 2015
Bratislava 25. marca 2015: Na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK sa dnes uskutočnilo podujatie určené primárne pre študentov stredných škôl: "Úžasný...
Počítačové videnie / Elena Šikudová, Zuzana Černeková,...01. 12. 2014
Vizuální detekce a rozpoznávání objektů patří v posledním desetiletí mezi největší výzvy počítačového vidění. Potenciální uplatnění systémů detekce...
The Finite-Difference Modelling of Earthquake Motions:...23. 06. 2014
Providing a systematic tutorial introduction to the finite-difference (FD) numerical modelling technique, this book explores its applications to earthquake...
Genomika / Jozef Nosek, Broňa Brejová a kol.14. 11. 2013
During the last 10-15 years biology encountered a transition from hypothesis-driven to data-driven research as exemplified by a vast amount of data deposited...
Fukushima Accident: Radioactivity Impact on the Environment...11. 09. 2013
Fukushima Accident presents up-to-date information on radioactivity released to the atmosphere and the ocean after the accident on the Fukushima Dai-ichi...
Premeny školy v digitálnom veku / Ivan Kalaš a kol.11. 09. 2013
V tejto knihe sa autori zaoberajú predovšetkým tým, aký potenciál ponúkajú žiakom digitálne technológie na iné učenie sa, na rozvoj znalostí a zručností v 21....
Design of Experiments in Nonlinear Models: Asymptotic...10. 04. 2013
This book introduce basic concepts and discuss asymptotic properties of estimators in nonlinear models. … a major emphasis of the book is on deriving the...
Explaining Algorithms Using Metaphors / Michal Forišek,...10. 04. 2013
There is a significant difference between designing a new algorithm, proving its correctness, and teaching it to an audience. When teaching algorithms, the...
Kognitívne paradigmy / Ján Rybár a kol.14. 11. 2012
Dá sa povedať, že v kognitívnej vede, napriek vzájomnej rivalite a nekompromisnej kritike, v súčasnosti koexistujú tri hlavné paradigmy: symbolová (podľa nej...