Fakulta matematiky, fyziky
a informatiky
Univerzita Komenského v Bratislave

Veda

V novembri 2014 predložila Akademická rankingová a ratingová agentúra ARRA desiate hodnotenie fakúlt slovenských vysokých škôl, ktoré sa opäť opieralo o verejne dostupné a overiteľné údaje o vzdelávaní a výskume jednotlivých fakúlt na Slovensku. Z hľadiska našej fakulty môžeme s radosťou konštatovať, že v skupine fakúlt prírodovedného zamerania je na prvej pozícii opäť naša fakulta s výrazným odstupom pred Prírodovedeckou fakultou UPJŠ a Prírodovedeckou fakultou UK. Naša fakulta si oproti minulému roku ešte zvýšila náskok na prvom mieste – všetky kritériá už dlhodobo dosahujú veľmi vysokú úroveň, ale tento rok ich plnenie ešte dokázala zvýšiť, fakulta jednoznačne dominovala vo všetkých ukazovateľoch vedy (veda a výskum, doktorandi a grantová úspešnosť). Výsledky tohoto hodnotenia potvrdzujú, že FMFI UK patrí stále k najkvalitnejším vedeckovýskumným inštitúciám nielen v rámci Univerzity Komenského v Bratislave, ale aj v rámci celého Slovenska.

Nosné smery vedecko-výskumnej činnosti

Matematika

  1. Aplikácie kvalitatívnych a kvantitatívnych metód matematiky a štatistiky v prírodných, technických a ekonomických vedách
  2. Algebraické a geometrické štruktúry a diskrétna matematika
  3. Metódy matematickej analýzy a ich aplikácie v dynamických systémoch

Fyzika

  1. Fyzikálne mechanizmy procesov v živých systémoch a ich využitie v biomedicíne a biotechnológiách
  2. Nanotechnológie, materiály a nové technológie
  3. Fyzika polí, subatomárnych častíc, jadrových procesov a ich aplikácie
  4. Fyzikálne mechanizmy procesov v environmentálnom systéme a ich využitie na predikciu jeho variácií

Informatika

  1. Zákony spracovania informácií a ich aplikácie pre nové informačné a komunikačné technológie.
  2. Metódy a nástroje informatiky pre podporu znalostnej spoločnosti

Výsledky, prednášky a publikácie

Unikátny senzor vodíka z FMFI UK21. 05. 2015

Skupina prof. Plecenika z Katedry experimentálnej fyziky vyvinula unikátny senzor vodíka, využiteľný napríklad v automobilovom priemysle. Štúdia bola...

O CERNe na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK25. 03. 2015

Bratislava 25. marca 2015: Na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK sa dnes uskutočnilo podujatie určené primárne pre študentov stredných škôl: "Úžasný...

Počítačové videnie / Elena Šikudová, Zuzana Černeková,...01. 12. 2014

Vizuální detekce a rozpoznávání objektů patří v posledním desetiletí mezi největší výzvy počítačového vidění. Potenciální uplatnění systémů detekce...

The Finite-Difference Modelling of Earthquake Motions:...23. 06. 2014

Providing a systematic tutorial introduction to the finite-difference (FD) numerical modelling technique, this book explores its applications to earthquake...

Genomika / Jozef Nosek, Broňa Brejová a kol.14. 11. 2013

During the last 10-15 years biology encountered a transition from hypothesis-driven to data-driven research as exemplified by a vast amount of data deposited...

Fukushima Accident: Radioactivity Impact on the Environment...11. 09. 2013

Fukushima Accident presents up-to-date information on radioactivity released to the atmosphere and the ocean after the accident on the Fukushima Dai-ichi...

Premeny školy v digitálnom veku / Ivan Kalaš a kol.11. 09. 2013

V tejto knihe sa autori zaoberajú predovšetkým tým, aký potenciál ponúkajú žiakom digitálne technológie na iné učenie sa, na rozvoj znalostí a zručností v 21....

Design of Experiments in Nonlinear Models: Asymptotic...10. 04. 2013

This book introduce basic concepts and discuss asymptotic properties of estimators in nonlinear models. … a major emphasis of the book is on deriving the...

Explaining Algorithms Using Metaphors / Michal Forišek,...10. 04. 2013

There is a significant difference between designing a new algorithm, proving its correctness, and teaching it to an audience. When teaching algorithms, the...

Kognitívne paradigmy / Ján Rybár a kol.14. 11. 2012

Dá sa povedať, že v kognitívnej vede, napriek vzájomnej rivalite a nekompromisnej kritike, v súčasnosti koexistujú tri hlavné paradigmy: symbolová (podľa nej...