Literárny fond – ocenenia za rok 2023
Pracovníci a študenti FMFI UK boli aj tento rok ocenení Literárnym fondom.
Literárny fond je národnokultúrna verejnoprávna inštitúcia zriadená zákonom NR SR č. 13/93 o umeleckých fondoch. Podrobnosti o poslaní a úlohách fondu a spôsob ich uskutočňovania určuje Štatút Literárneho fondu.
Hlavným poslaním fondu je podporovať tvorivú činnosť v oblasti slovesnej, divadla, filmu, rozhlasu, televízie, konkrétne v oblastiach:
- pôvodná krásna literatúra
- vedecká a odborná literatúra
- novinárstvo a novinárska fotografia
- prekladateľstvo
- divadlo, film, rozhlas, televízia, videotvorba a zábavné umenie
Výbor sekcie pre vedeckú a odbornú literatúru a počítačové programy Literárneho fondu udelil nasledovné ocenenia pracovníkom a študentom našej fakulty:
V kategórii technických a matematických vied:
- doc. RNDR. Michal Demetrian, PhD. za dielo Integrály v R, integrály závislé od parametra, krivkové a plošné integrály, vyd. Univerzita Komenského v Bratislave
V kategórii prírodných vied a vied o Zemi a vesmíre:
- prof. RNDr. Peter Moczo, DrSc., Eva Rutšeková, doc. Mgr. Jozef Kristek, DrSc., doc. Mgr. Martin Gális, PhD., Mgr. Miriam Kristeková, PhD. za dielo Zemetrasenia – Tragické výzvy v dejinách, vyd. GRADA Slovakia
V kategórii Najlepšia práca Študentskej vedeckej konferencie v školskom roku 2023/24:
- Patrik Mäsiar za prácu Počet celočíselných a primitívnych pravouhlých trojuholníkov s rovnakým polomerom vpísanej kružnice
- Katarína Krupková za prácu Designing an adaptive virtual learning environment
- Marcel Polák za prácu Transport cez rozhranie medzi supravodičom a feromagnetom
- Vendelín Vincze za prácu Analýza archetypov, jej aplikácie a meranie polarizácie v dátach
- Viktória Ondrejová za prácu Šariš is All You Need: A Case Study on Using LLMs on Translation and Common Sense Reasoning in Slovak Dialect
- Sebastian Brezina za prácu On the geometrical implications of the Equivalence Principle
K tomuto úspechu všetkým oceneným srdečne blahoželáme a prajeme veľa tvorivých síl v ich štúdiu, a ďalšej vedeckej a pedagogickej činnosti.