Fakulta matematiky, fyziky
a informatiky
Univerzity Komenského v Bratislave

Summer Game Dev 2018 pozná svojich víťazov

Na matfyze sa úspešne skončil 3. ročník letnej školy tvorby hier Summer Game Dev (SGD) 2018. Štyri autorské tímy vytvorili vertical slice štyroch nových hier, ktoré vyhodnotila odborná porota i publikum na slávnostnom vyhodnotení 4. 8. v Impact Hub Bratislava. Audience Award aj Jury Award vyhrala hra Professor's Hidden Dimension od štúdia Stoodio. Vývoj pozoruhodnej hry bude pokračovať!


21. 08. 2018 09.58 hod.
Od: Andrej Ferko

Odborná porota hodnotila celkovo štyri hry: 

  1. Ipaka's Trial od štúdia A-team
    Autori: Silvia Klúčovská, Patrik Papšo, Radoslava Kráľová, Šimon Gašpar, Róbert Kica
    Mentor: Juraj Špánik (PowerPlay Studio)
  2. Mictlan: Will of the Serpent od štúdia Colden Gat
    Autori: Boris Brnčal, Stephan Torres, Anna Špotová, Lenka Koplíková, Filip Leon Opuk
    Mentor: Marek Žilavý (Bohemia Interactive Bratislava)       
  3. Professor's Hidden Dimension od štúdia Stoodio
    Autori: Matej Kormuth, Kristína Macková, Jozef Bečár, Martin Kovár, Martina Štammová
    Mentor: Jakub Luknár (Bohemia Interactive Bratislava)      
  4. Escape from Valhalla od štúdia Draugar
    Autori: Martin Novák, Ivan Agarsky, Tatiana Vojteková, Michaela Šimonová, Marek Mura
    Mentor: Peter Gonda (Bohemia Interactive Bratislava)       

Porota zhodne ocenila obrovský pracovný výkon a pre každý tím identifikovala potenciál do budúcnosti.

Projekt podporený FPU (Fond na podporu umenia) s hlavným partnerom FMFI UK, s partnermi pre mentoring Bohemia Interactive (Bratislava) a PowerPlay Studio, bol pre študujúcich zo stredných a vysokých škôl zadarmo. Prispeli k tomu aj ďalší sponzori Microstep-MIS, SFÉRA, a.s., OZ SCCG i Slovenská informatická spoločnosť. Na podporu vzdelávania poskytla FMFI UK pro bono open-space, prezývaný Skleník. V inšpiratívnom prostredí najlepšej fakulty sa stretlo 8 perspektívnych autoriek a 12 autorov, ktorí získali vedomosti o efektívnych postupoch, autorské i komunikačné zručnosti, ktoré skapitalizovali vo vývoji svojej vízie. Každý člen tímu mal pracovať minimálne 20 hodín týždenne, ale všetci iniciatívne túto hranicu prekročili. Program SGD18 na tento rok i prezentácie skorších ročníkov sú na webe akcie: http://summergamedev.sk/.

Každý tím mal svojho mentora, ktorý bol prítomný 2x týždenne: 1x na spoločnom progress reporte (všetky tímy spolu) a 1x na daily standupe (tím s mentorom samostatne).

Na začiatku letnej školy bola zadaná téma SPECIAL POWER. Podmienkou úspešného ukončenia projektu bolo vytvoriť hrateľné demo obsahujúce aspoň 10 minút gameplayu bez serióznych chýb (napr. pády aplikácie, neprejditeľný level).

Záverečná ceremónia bola otvorená verejnosti a návštevníci mali možnosť zahrať si hry a hlasovať za jednu, ktorú považujú za najzábavnejšiu. Tá získala Audience Award – hardvér od sponzora Microstep-MIS, ktorý posunie študentov ďalej v tvorbe.

Výherný tím pre Jury Award vybrala odborná porota zložená z veteránov game-dev biznisu. Porota pracovala v hviezdnom zložení: Tatiana Zacharovská (CEO @ Bored Monkey), Ivan Krechňák (CEO @ PowerPlay Studio), Filip Fischer (CEO @ Charged Monkey) a Rastislav Jelínek (Game Designer @ Pixel Federation).

Mediálnym partnerom SGD18 sa stal časopis PC Revue, ktorý prinesie podrobnú reportáž. Na záverečnom vyhodnotení získal každý autor aj ročné predplatné PC Revue.

Zámerom projektu je podporiť mladé talenty a vynikajúcich študentov jednej z najprogresívnejších technológií. Cena SISp pre autorov najlepšej hry i ďalšie ocenenia tvorivosti vývojárov sa udelili na Slávnostnom vyhlásení SGD18 (vstup voľný) v Impact Hub Bratislava (Hviezdoslavovo námestie 20, Bratislava) dňa 4. augusta 2018 o 18:00.


Záznam z vyhodnotenia: Intro & Project Presentations 

Záznam z vyhodnotenia: Jury Feedback & Award Ceremony 

Fotodokumentácia z vyhodnotenia


"Študenti nás prekvapili na začiatku vysokou kvalitou ich osobných portfólií a na konci tým, ako vynikajúco to celé zvládli. Výsledkom sú 4 hrateľné hry a extrémne cenné skúsenosti pre študentov, mentorov aj organizátorov." - Michal Ferko, hlavný organizátor 

"Čo sa stane, ak vezmete 20 talentovaných ľudí nadšených pre tvorbu hier a vytvoríte im vhodné podmienky? Odpoveď: štyri nové a zaujímavé hry. To je Letná škola tvorby hier v skratke." - Marek Mrva, asistent organizátora 

Hry dostali možnosť predviesť sa aj v Prahe v decembri 2018 na medzinárodnej úrovni ako súčasť Indie Expo na Game Developers Session 2018.