Fakulta matematiky, fyziky
a informatiky
Univerzita Komenského v Bratislave

PO CLOSING CEREMONY

Summer Game Dev 2020 - leto plné zážitkov a videohier. Na FMFI UK prebehol už piaty ročník letnej školy tvorby hier.


18. 09. 2020 13.03 hod.
Od: Andrej Ferko

Aj toto leto sa na kopci v Mlynskej doline diali veci. Na Fakulte matematiky, fyziky a informatiky UK prebehol už 5. ročník úspešnej letnej školy tvorby hier (Summer Game Dev 2020-SGD). SGD už druhý rok organizuje občianske združenie Hemisféra, ktorá sa vzdelávaniu v oblasti vývoja hier venuje už niekoľko rokov. Projekt je podporený z Fondu na podporu umenia. Študentské tímy získali hodnotné ceny aj vďaka partnerom letnej školy: Slovenská informatická spoločnosť, SCCG, Sector.sk, TouchIt, Slovak Game Developers Associations, Grand Beats, GDS.   

Letná škola prebiehla v lete počas 5-tich týždňov (20.7 - 21.8. 2020). Na MatFyze, ktorý je jedným z hlavných partnerov SGD, sa toto leto zišlo 5 autorských tímov zložených z grafikov, programátorov a game designerov, ktorí sa stretávali každý deň s cieľom vytvoriť vertical slice 5tich nových hier. Sú to študenti stredných a vysokých škôl. Nejde však o úplných gamedev začiatočníkov. Organizačný tím SGD, na základe portfólií vybral 25 študentov z celého Slovenska (jedného študenta zo Srbska), ktorí už s gamedevelopmentom mali predošlé skúsenosti.   

Študenti SGD stretávali počas priebehu letnej školy mnoho zaujímavých osobností zo slovenskej gamedev scény, ktorí posúvali jednotlivé skilly študentov na vyššiu úroveň. Prednášky a mentoring pre tímy zabezpečili  špičkové osobnosti zo slovenských štúdií ako  Fatbot Games, Pixel Federation, PowerPlay Studio, Bit Map Galaxy, Super Scale, Bored Monkey, Grand Beats, ale aj osobnosti zo zahraničných štúdií - Michal Ivan zo Six more vodka (exkluzívny partner RIOT GAMES) a Gábor Szenási z fínskeho štúdia Kopla Games.  

Každý deň boli so študentmi aj šikovní lektori zo vzdelávacieho programu LevelUp, ktorí dohliadali na pokrok tímov a ich projektov a na každodennej báze pomáhali študentom s ich napredovaním pri vývoji hry.  

Cieľom študentov bolo vytvoriť hru vo forme vertical slice – z každého aspektu hry (grafika, herné mechaniky, zvuky, príbeh…) mala byť aspoň nejaká malá časť hotová tak, že sa použije aj vo vydanej hre. Na začiatku letnej školy bola zadaná téma, ktorej sa študenti musia držať pri návrhu ich hry. Hra musí na konci obsahovať aspoň 10 minút gameplayu a neobsahovať seriózne chyby (napr. pády aplikácie, neprejditeľný level). 

Témou tohto ročníka SGD bola: WRONG PLACE, WRONG TIME 

Zámerom projektu je podporiť mladé talenty a vynikajúcich študentov jednej z najprogresívnejších technológií. Výherný tím vybrala odborná porota zložená z veteránov game-dev biznisu na slávnostnej Closing Ceremony, kde študenti odprezentovali svoje hry porote a širšej verejnosti, ktorá rozhodla o Audience Award. Ako uviedli študenti na Closing Ceremony letnej školy, sú pevne rozhodnutí pokračovať vo vývoji svojich hier aj naďalej, pričom na rozbeh svojej GameDev kariéry chcú využiť aj prostriedky z Fondu na podporu umenia. Veríme, že o ich hrách ešte budeme počuť.  

Chcel by si s vývojom hier začať? Prečítaj si viac o vzdelávacom projekte LevelUp, ktorý od októbra spúšťa ďalší ročník kurzov programovania, grafiky a gamedizajnu. Študovať vývoj hier vieš teraz na LevelUpe aj online.  

Víťaza a ďalšie projekty nájdeš na https://itch.io/.

"Nová" hra vytvorená počas letnej školy na FMFI UK

Záznam z closing Ceremony Letnej školy